ساختن لینکها: بهترین راه برای موفقیت در سئو

۳ اسفند ۱۳۹۶

یکی از مهمترین جنبه های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ساختار لینک گذاری است. اما ساختار لینک گذاری چیست؟ ساختار لینک گذاری روند گرفتن لینک از وب سایت های دیگر است که به سایت شما اشاره می کند و شما را به عنوان سایت مجاز معرفی می کند. راه های زیادی برای ایجاد لینک موثر وجود دارد. با این حال، قبل از اینکه ما ساختار لینک گذاری متوجه شویم، باید سایر استراتژی های مرتبط را نیز بررسی کنیم و همچنین نقش مهم آنها در جستجوگرها را متوجه شویم.


Anchor Text

برای درک لینکها، باید با Anchor Text آشنا باشید. با توجه به seomoz.org یک شرکت پیشرو در زمینه نرم افزار SEO، به سادگی Anchor Text را تعریف می کند: نویسه های واضح و کلمات که لینک در هنگام پیوند به یک سند یا مکان دیگر در وب نشانه می رود. Anchor Text معمولا آبی و زیر آنها خط دار است. Anchor Text مهم هستند زیرا به موتورهای جستجو می گوید موضوع صفحه نشانه رفته چیست. به عنوان مثال، اجازه دهید فقط می گوییم شما یک مربی شخصی هستید و یکی از کلمات کلیدی که می خواهید رتبه بندی کنید، «کاهش وزن» بود. شما عبارت "کاهش وزن" را پیوند می دهید. این باعث می شود موتورهای جستجو برای شناسایی آنچه برای وب سایت مهم است دقیق شوند.


3 نوع مهم لینک ها در بهینه سازی موتورهای جستجو

سه نوع پیوند وجود دارد که می توانند رتبه بندی شما را در موتورهای جستجو بهبود ببخشند و موقعیت شما را به عنوان یک سایت قدرتمند قرار دهند. این 3 نوع پیوند عبارتند از:

  • Internal(داخلی): لینک هایی هستند که به صفحات دیگر در وب سایت شما پیوند دارند.
  • External(خارجی): لینک هایی هستند که به صفحات وب غیر از وب سایت شما اشاره دارند.
  • Inbound(لینکهای ورودی)/Backlinks(لینکهای برگشتی): لینکهایی هستند که از صفحات وب سایتهای دیگر به صفحات وب شما اشاره دارند.

مزایای اصلی پیوند داخلی

برای بسیاری از صاحبان وب سایت، نگرانی در مورد لینک های با کیفیت بالا به سایت خود، رایج است. با این حال، لینکهای داخلی به همان اندازه backlinking ها مهم هستند. ساختار پیوند داخلی به موتورهای جستجو و همچنین بازدیدکنندگان انسانی کمک خواهد کرد که به راحتی به وب سایت شما هدایت شوند. مزایای پیوند داخلی عبارتند از:

  • تجربه کاربر با یک سایت حرفه ای: پیوند درونی به کاربر کمک می کند تا اطلاعاتی را که می خواهند در هنگام جستجو پیدا کنند. با مرتبط کردن کلمات کلیدی اولیه خود با صفحات "ساخت پول"، به کاربر کمک می کنید تا در سایت شما، به راحتی حرکت و به سرعت برای خرید خود را تصمیم گیری کنند.
  • کمک می کند تا لینک های بیشتری از بیرون دریافت کنید: اگر سایت شما مناسب، آموزنده و آسان برای حرکت باشد، بسیاری از مردم به طور طبیعی می خواهند به آن لینک داشته باشند.
  • ناوبری آسان: پیوند دادن کلمات کلیدی اولیه خود به صفحات، کاربر را قادر می سازد اطلاعاتی را که در عرض چند ثانیه به دنبال آن هستند پیدا کنید. این به دلیل سهولت استفاده، باعث افزایش بازدید می شود.

مزایای پیوند خارجی

بحث زیادی در مورد اینکه آیا یک وب سایت باید به وب سایت های دیگر لینک کند، وجود دارد. بسیاری از صاحبان وب سایت ها از اینکه لینک دادن به سایت های دیگر بر روی PageRank خود تاثیر می گذارد، ترس دارند. از لحاظ فنی، پیوند دادن می تواند تاثیر منفی بر PageRank داشته باشد. با این حال، ارائه لینک های خارجی به سایت های دیگر می تواند مزایای بسیاری نیز داشته باشد. با توجه به seomoz.org، برخی از مزایای عبارتند از:

  • قرار گرفتن به عنوان یک سایت مجاز: با ارائه دسترسی آسان به اطلاعات، شما را به عنوان یک منبع با ارزش و معتبر جای می دهد.
  • ترافیک ردیابی را ارسال می کند: هنگامی که شما به سایت های دیگر لینک می کنید، آنها قادر خواهند بود تا مسیری را که از آن عبور می کنند، ردیابی کنند. چه کسی می داند، آنها ممکن است به نفع خود بازگردند و به شما یک لینک با کیفیت بالا ارائه می دهند که ترافیک بیشتری را به وب سایت شما می فرستد.
  • لینک های متقابل: هنگامی که شما به سایت های دیگر لینک می کنید، آنها متقابلا به شما هدیه می دهند و به شما لینک می دهند.

Backlinks(ملکه سئو)

اگر محتوای در SEO پادشاه باشد، بک لینک ها ملکه هستند. آنها به موتورهای جستجو کمک می کند تا محبوبیت یک صفحه وب را تعیین کنند. بک لینک های با کیفیت بیشتری که به سایت شما اشاره کنند، گوگل و سایر موتورهای جستجو بیشتر به سایت شما فکر می کنند که سایت شما مهم است. این مانند یک سیستم محبوبیت است، هر کس محبوبیت بیشتری دارد و گوگل و دیگر موتورهای جستجو ببیشتر اطمینان می کنند که وب سایت شما در صفحه اول Google نمایش داده می شود. هنگامی که به دنبال پیوندها می آید، این هنر و علمی است در مورد گرفتن بک لینک های با کیفیت بالا که شما را به عنوان یک سایت قدرتمند قرار دهد.


درک نحوه به دست آوردن یک بک لینک با کیفیت بالا

راه های زیادی برای به دست آوردن یک بک لینک وجود دارد، اما آیا آنها کار می کنند؟ بله، اگر استقرار استراتژی ساخت پیوند درست انجام دهید کار می کند. بسیاری از سئو کاران از اشکال استراتژی ساختن پیوند نامناسب استفاده می کنند که آسیب بیشتری به سایت شما میزند. به همین دلیل مهم است که مطمئن شوید که شما در حال پیاده سازی موثر ترین تکنیک های ساخت لینک هستید که برای به دست آوردن رتبه بندی موتور جستجوی طراحی شده است. گوگل و دیگر موتورهای جستجو مایل به مشاهده بک لینکهای سایتها به همدیگر هستند. به عنوان مثال، یک فروشنده خودکار می تواند به یک نمایندگی بیمه خودرو لینک باشد. اما، این همان معامله خودکار برای پیوند به یک فروشگاه شیرینی، معنی پیدا می کند که آنها هیچ چیز مشترک ندارند. کلید این است که وب سایت های مربوطه، غیر رقابتی، اما متقابل را پیدا کنید که می تواند به شما یک لینک با کیفیت بالا ارائه دهند. با این حال، بخش حیرت انگیز بدست آوردن یک Backlink این است که مردم را به لینک کردن به وب سایت شما با کلمه کلیدی که می خواهید ترقیب کنید. بیایید به مثال آموزشی شخصی خود برگردیم. این بار شما می خواهید برای عبارت "چربی سوز" رتبه بندی کنید. کلید این است که صاحب وب سایت برای قرار دادن متن لنگر(Anchor Text) "چربی سوز" در وب سایت خود، به جای فهرست نام دامنه خود با قرار دادن "اینجا را کلیک کنید" از کاربران بک لیک بگیرد. اکنون که فرآیند چگونگی بدست آوردن یک backlink را می فهمید، اجازه دهید برخی از تاکتیک های بسیار قوی ایجاد لینک را کشف کنیم که می تواند رتبه بندی های موتور جستجوی را بهبود بخشد.


استراتژی ساختن لینک محبوب ساختاری روز

  • ایمیل: یکی از ساده ترین راه برای به دست آوردن یک بک لینک با کیفیت، تماس با صاحبان وب سایتهایی است که کسب و کار شما را تکمیل می کنند. درخواست پیوند از طریق ایمیل انجام می شود.
  • مطبوعات خبری SEO - انتشارات آنلاین مطبوعات عالی هستند، زیرا آنها دارای بیش از یک مزیت هستند. برای شروع، نه تنها توجه رسانه ها را به خود جلب می کنند، بلکه آنها همچنین به شما امکان می دهند که محصولات و خدمات خود را در مقابل خریداران مستقیم دریافت کنید. اما، وزن واقعی در مطبوعات SEO، توانایی قرار دادن کلمات کلیدی اولیه شما در انتشار مطبوعات است. این استراتژی به شما اجازه می دهد تا یک لینک با کیفیت بالا به سایت خود از یک سایت معتبر اشاره داشته باشید. در این باره می توان سایت خبری zoomit را مثال زد.
  • مقاله بازاریابی: به عبارت ساده، مقاله بازاریابی فرآیند نوشتن مقالات برای تولید ترافیک به وب سایت شما و موقعیت شما به عنوان رهبر فکر است. دایرکتوری های بسیاری وجود دارد که به شما اجازه می دهد یک مقاله را در وب سایت خود قرار دهید. کلید این است که مطمئن شوید متن کلیدی اصلی خود را در مقاله بنویسید و یک پیوند را به صفحات وب که مایلید رتبه بندی کنید را نشان دهید.
  • رسانه های اجتماعی: یکی از بهترین و سریع ترین راه های به دست آوردن یک لینک با کیفیت بالا از طریق رسانه های اجتماعی است. رسانه های اجتماعی به سرعت در حال تبدیل شدن به بخشی جدایی ناپذیر از یک استراتژی ساخت لینک های جستجوگر که نباید نادیده گرفته شود.
  • بلاگ نظرات: راه عالی برای دریافت لینک ها به وب سایت شما، رفتن به وبلاگ های محبوب در صنعت شما و ارسال نظر مربوطه با کلمات کلیدی است که به وب سایت شما پیوند زده شوند.

با داشتن ترکیبی از لینکهای داخلی، خارجی و ورودی و استقرار موثرترین راهبردهای ایجاد پیوند، شما شانس خود را برای قرار دادن به عنوان یک سایت قدرتمند افزایش می دهید. پیگیری این استراتژی های ساخت لینک و رتبه بندی وب سایت شما، فروش شما را افزایش می دهد.

 نویسنده:حمید شاه محمدی
 تعداد مشاهده خبر:(312)
 هر روز از مقاله های جدید طراحی سایت در کانال تلگرام ما با خبر شوید

 میانگین امتیازات:
 
  تعداد رای دهندگان: {{ count }}
نظرات:

{{ x }}
{{ alert }}

نویسنده:{{ com.name }}
{{ com.body }}
{{ com.created_at }}