اولین چیزی که باید روی آن تمرکز کنید، گرفتن صفحات شما توسط گوگل است. این بخش آسان است. پس از این اتفاق می توانید نگرانی خود را در مورد رتبه بندی صفحات خود شروع کنید. فکر کنید همه صفحات جدید که روزانه اضافه می کنید. شما به زودی شروع به درک این موضوع می کنید که گوگل و یا هر موتور جستجو دیگر مانند یاهو و MSN منابع لازم برای نگهداری داده های شما را ندارد. بنابراین اکنون گوگل در مورد زمان و مکان تصمیم گیری برای ارسال خزنده ها برای بازدید و ذخیره آن تصمیم گیری می کند.
اساسا، شاخص مکمل گوگل صفحات وب که دارای TrustRank نیستند، ارزش ندارند.سایتهایی که مطالب تکراری را دنبال می کنند برای موتور جستجوی گوگل ارزشی ندارند. این به این معنی است که وب سایتهایی که احتمالا برای هر کلیدواژه متنهای تکراری دارند رنک زیادی کسب نخواهند کرد، احتمالا در فهرست شاخص مکمل های گوگل قرار نخواهند گرفت.
برای اولین بار، ابتدا باید مطمئن شوید که تمام صفحات شما دارای عناوین منحصر به فرد هستند. این یک راه آسان برای تمرکز بر روی SEO است. عناوین منحصر به فرد یک راه آسان برای شروع کار شاخص مکمل های گوگل می باشد.
هر صفحه باید یک توضیح متا منحصر به فرد داشته باشد. بعضی معتقدند گوگل از متا تگ برچسب ها استفاده نمی کند،
محتوای منحصر به فردی که می توانید در یک صفحه داشته باشید حداقل باید 100 کلمه محتوای منحصر به فرد داشته باشد. یک صفحه با محتوای تکراری هرگز نمیتواند از شاخص مکمل های گوگل خارج شود،
شما می توانید با گرفتن لینک از سایتهایی که قبلا توسط موتورهای جستجو رتبه بندی شده اند و دارای pageRank بالای هستند وب سایت خود را در وضعیت خوبی قرار دهید.
شما باید بدانید که گوگل لینکهای داخلی شما را ایندکس می کند و هر چقدر ساختار لینکهای داخلی خود را به درستی طراحی کنید جایگاه بهتری در رنکینگ گوگل خواهید داشت. فهرست بندی و منوی مناسب در header و footer وب سایت نیز بسیار مهم است.