فاکتورهای سئو در سال 2018

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

بعضی از فاکتورهای قدیمی سئو باید نگه داشته شوند و قطعا در مورد وضعیت به روزرسانیهای سالانه جستجوگرهای باید اطلاع پیدا کرد. در اینجا پنج مورد از آخرین به روز رسانی های SEO برای سال 2018 ارائه شده است:

1.ایجاد نتایج غنی برای موتورهای جستجو

نتایج صفحات موتور جستجو (SERPs) کاملا متفاوت از چند سال پیش است. امروزه ما نتایج بسیار غنی بیشتری را مشاهده می کنیم (همچنین "قطعه های غنی" یا "نتایج غنی شده"). این نتایج حاوی اطلاعات اضافی مانند رتبه بندی ستاره، نشانگرهای زمانی یا تصاویر هستند.

در سال 2018، حجم نتایج غنی افزایش خواهد یافت، زیرا بیشتر وبسایتها اطلاعات ساختاری را اجرا می کنند (که برای تولید نتایج غنی است). نتایج جستجوی "کلاسیک" نمیتوانند با نتایج غنی رقابت کنند، برای کمک، گوگل یک ابزار تست قطعه جدید را منتشر کرده است که به شما نشان می دهد که آیا یک صفحه واجد شرایط برای نتایج غنی است یا خیر.

طراحی سایت search.google.com/test/rich-results

2.سرعت بارگذاری صفحات وب در دستگاههای موبایل

بارگذاری صفحات وب در دستگاههای موبایل بسیار پر اهمیت است. چون بازدیدکنندگان انتظار برای لود شدن صفحات را دوست ندارند و بیشتر 5 ثانیه وقت نخواهند گذاشت و آن صفحه وب را رها خواهند کرد. در ژانویه 2018 سرعت لود صفحات وب در تلفن همراه در رتبه بندی هائز اهمیت است و گوگل برای رتبه بندی آنرا یک فاکتور می داند. برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب از روشهای زیر می توانید استفاده کنید:

  • حداقل تعداد درخواست های HTTP
  • فعال کردن فشرده سازی GZIP
  • فعال کردن Caching
  • کوچک کردن فایل های HTML، CSS و Javascript
  • بهینه سازی تصاویر

3.استفاده از AJAX در نمایش محتوا

AJAX بخش هایی از یک صفحه وب را به صورت پویا به روز می کند، بدون بارگذاری مجدد صفحه. این رویکرد چند مزیت دارد؛ به طور قابل توجهی سریعتر می باشد و تعامل بهتری با بازدید کنندگان دارد. وب سایتهایی که از AJAX برای بارگذاری محتویات استفاده می کنند، همیشه یک مشکل برای موتورهای جستجو بوده اند. اما در طول زمان، مهندسان گوگل به طور قابل ملاحظه ای در خواندن محتوا بصورت AJAX با جاوا اسکریپت بسیار کارآمدتر شده اند.

4.ماشینها در حال یادگیری هستند

اطلاعات خزنده، نمایشهای جستجوی کاربر، نرخ کلیک از SERP، و غیره در یادگیری ماشینها کمک میکند تا از این دادهها برای بهبود ارتباط نتایج جستجو استفاده کنند. داده های ساختاری نقش مهمی در این فرآیند دارند. داده های ساختاری قطعه های کدی هستند که اطلاعات را در یک صفحه شناسایی می کنند. در schema.org شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد پیاده سازی این کدها پیدا کنید.

5. ساختن یک نام تجاری

موتورهای جستجوی مدرن "نام تجاری" را به عنوان یک سیگنال اعتماد نگاه می کنند. به عنوان مثال: بیایید بگوییم یک نام تجاری به نام "FunkyKitchen" وجود دارد و اغلب در صفحات مربوط به طراحی آشپزخانه، آشپزخانه های سفارشی و برنامه ریزی آشپزخانه ذکر شده است. موتورهای جستجو ارتباط بین این برند و این موضوعات را تشخیص می دهند، بدین معنا که تکنیک های بازاریابی کلاسیک (تبلیغ برند شما بدون تمرکز بر روی ساختمان لینک) می تواند به بهبود رتبه بندی شما نیز کمک کند.

 نویسنده:حمید شاه محمدی
 تعداد مشاهده خبر:(446)
 هر روز از مقاله های جدید طراحی سایت در کانال تلگرام ما با خبر شوید

 میانگین امتیازات:
 
  تعداد رای دهندگان: {{ count }}
نظرات:

{{ x }}
{{ alert }}

نویسنده:{{ com.name }}
{{ com.body }}
{{ com.created_at }}