مفاهیم و واژه های مهم سئو

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

طراحی سایت

white-hat SEO

روشهایی که برای بالا بردن رنک وب سایت، نتایج بلند مدت در سئو دارند و روشهای ایمنی هستند.

Black-hat SEO

تکنیکهایی برای بالا بردن رنک وب سایت که مورد تایید موتورهای جستجو نیست و ممکن است وب سایتهایی که از این تکنیکها استفاده می کنند مجازات رتبه بندی شوند.

در حال حاضر 91 درصد سهم بازار از آن موتور جستجوی گوگل است، ولی موارد و تکنیکهایی که اشاره می شود برای Bing و yahoo هم کارایی دارد.

واژه ها در سئو

در زیر کلمات پر کاربرد سئو را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • CMS

    سیستم مدیریت محتوا (Content management system) مانند wordpress,Drupal.

  • CTR

    CTR مخفف Click-through rate به معنی درصد کاربرانی که روی لینک کلیک می کنند.

  • GYM

    Google, Yahoo, Microsoft صاحبان بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا می باشند.

  • Link juice

    کیفیت لینک است که بین سایت ها و صفحات رد و بدل می شود.

  • Long tail

    کلمات کلیدی خاص به عنوان مثال "تورهای لحظه آخری"

  • META tags

    تگهایی که در head صفحات وب استفاده می شود.

  • Organic traffic

    ترافیکی که از موتورهای جستجو می آید.

  • PR

    PageRank اندازه محبوبیت لینک وب سایتها.

  • SEO

    Search engine optimization تکنیکهایی که برای افزایش رنک وب سایت شما استفاده می شود.

  • SERP

    Search engine results page نتایج بدست آمده در موتورهای جستجو از یک وب سایت هنگام جستجو کردن کلمه یا کلمات در موتور جستجو.

  • Spider

    یک ربات که توسط موتورهای جستجو برای خزیدن و ایندکس وب سایت های شاخص استفاده می شود

  • Stuffing

    استفاده بیش از حد کلمات کلیدی در یک صفحه.

  • UGC

    User generated content یک راه عالی برای اضافه کردن مطالب منحصر به فرد به یک صفحه

چه چیزهایی در سئو مهم است؟

در بهار سال 2011 Slingshot یک مطالعه ای در مورد CTR نتایج جستجو انجام دادند. آنها موقعیت یک وب سایت در SERP را با نرخ کلیک مربوطه مقایسه کردند و این نتیجه تحقیقات آنها است:

طراحی سایت

نتیجه آزمایش:
higher ranking = higher CTR.

برای شرکت هایی که بیشترین پول خود را آنلاین می سازند، مانند فروشگاه های اینترنتی، این می تواند موضوع مرگ و زندگی باشد. با تشکر از SEO این شرکت ها می توانند ترافیک آلی (و درآمد) خود را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

چگونه موتورهای جستجو کار می کنند

اینترنت فوق العاده بزرگ است در حال حاضر تقریبا 50 میلیارد صفحه وب نمایه شده وجود دارد و بدون موتورهای جستجو امکان یافتن اطلاعات مفید در این توده غیرممکن است. شبیه پیدا کردن یک سوزن در انبار کاه است.

طراحی سایت

موتورهای جستجو به منظور سامان دهی به این هرج و مرج آمده اند. با ساختن شاخصها آنها می توانند صفحات مربوط به وب را برای جستجوی شما نشان دهند. اما این شاخص اغلب تغییر می کند. وب سایت های جدید اضافه شده به صورت روزانه، صفحات وب دوباره طراحی می شوند، فایل های جدید آپلود می شوند و غیره. از آنجا که اینترنت یک موجودیت پویا است، موتورهای جستجو نیاز به یک ابزار برای کمک به تغییر شاخص در تاریخ دارند.

این جایی است که خزنده ها وارد بازی می شوند. این روبات های اتوماتیک صفحات وب را آنالیز می کنند. آنها لینک ها، تصاویر، فیلم ها و فایل های دیگر را فهرست می کنند. در اینجا نحوه استفاده از موتورهای جستجو در استفاده از خزنده ها مشاهده می کنید:

  • 1.Discovery

    خزنده ها(crawler) وب سایت خود را پیدا می کند، یا از طریق یک لینک از وب سایت دیگر و یا از طریق اضافه کردن صفحه URL. در حال حاضر، گوگل فقط دنبال href و src لینک است.

  • 2.Indexing

    صفحات وب پردازش و نمایه سازی می شوند. توجه داشته باشید که همه نوع محتوا را نمی توان شاخص (به عنوان مثال برخی از انواع رسانه های غنی یا صفحات پویا) قرارداد.

  • 3.Results

    هنگام جستجو در موتورهای جستجو، آنها کلمات شما را تجزیه و تحلیل می کنند و به صفحات مربوطه متصل می کنند.

موتورهای جستجو نیاز به استفاده از یک سیستم رتبه بندی دارند تا نتایج مربوط به آنها را از فهرست خود نشان دهند. عوامل متعددی وجود دارد که در نظر گرفته شده و درک این عوامل برای موفقیت جستجوگرها ضروری است.

فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجو

Links

وقتی درباره لینک ها صحبت می کنیم، ما درباره PageRank صحبت می کنیم؛ الگوریتم تجزیه و تحلیل لینک استفاده شده توسط گوگل که توسط لری پیج و سرگئی برین، بنیانگذاران شرکت ساخته شده است را PageRank می نامند. لینک ها از وب سایت های معتبر نفوذ بیشتری نسبت به لینک های وب سایت هایی با محبوبیت کم دارند.

Keywords

توزیع کلمه کلیدی در صفحه شما نیز مهم است. گوگل بررسی می کند که چگونه اغلب کوئری های جستجو بر روی صفحه شما یافت می شود. اگر در دامنه خود، URL، عنوان، برچسب هدر، محتوا ... ظاهر شود، صفحه مناسب تر خواهد شد.

Site Age

سایتهای قدیمی نسبت به سایتهای جدید اعتبار بیشتری دارند.

Freshness

بروز رسانی وب سایت ایده خوبی است.اضافه کردن صفحات جدید و یا به روزرسانی صفحات قدیمی به موتورهای جستجو می گوید که این وب سایت مرده نیست.

Other Factors

غیرممکن است که همه عوامل رتبه بندی را بیان کنیم. دیگر عوامل مانند سرعت سایت، AuthorRank، ساختار سایت و... نیز وجود دارند. اما موارد بالا برخی از مهمترین آنها هستند. اگر میخواهید درباره عوامل رتبه بندی موتورهای جستجو بیشتر بدانید، پیشنهاد میکنم فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجو در SEOmoz را بخوانید.

 نویسنده:حمید شاه محمدی
 تعداد مشاهده خبر:(337)
 هر روز از مقاله های جدید طراحی سایت در کانال تلگرام ما با خبر شوید

 میانگین امتیازات:
 
  تعداد رای دهندگان: {{ count }}
نظرات:

{{ x }}
{{ alert }}

نویسنده:{{ com.name }}
{{ com.body }}
{{ com.created_at }}