چه تغییراتی در الگوریتم Google panda افتاد؟

۴ اسفند ۱۳۹۶

طراحی سایت

در فوریه 2011، گوگل بسیاری از صاحبان وب سایت را با گوگل پاندا تکان داد. در این به روز رسانی، 12 درصد از نتایج جستجو به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار گرفته است. در واقع، 40 درصد از تامین کنندگان جستجوگر اینترنتی ایالات متحده، اعتراف کردند که به دلیل این بروزرسانی، میزان قابل توجهی از ترافیک خود را از دست دادند. اما این بروز رسانی گوگل پاندا چه بود؟

به روز رسانی گوگل پاندا چه بود؟

به گفته یکی از مهندسان برتر گوگل، Navneet Panda، به روز رسانی گوگل پاندا، که با نام Content Farmer شناخته شده است، برای جلوگیری از وب سایت های با کیفیت پایین طراحی شده است. این الگوریتم جدید تغییر سایت هایی را تعیین کرد که از نظر کیفیت بالا نبودند:

  • فاقد لینک داخلی و خارجی
  • فاقد متن کافی در صفحه
  • ساختار ناوبری نامناسب
  • بک لینک هایی با کیفیت پایین
  • محتوای ناسازگار یا ضعیف نوشته شده

عوامل دیگر بسیاری وجود دارد که تعیین می کند که کدام سایت چگونه از Google Panda استفاده می کند. با این حال، بسیاری از وب سایت های با کیفیت با تعجب رتبه بندی خود را در موتورهای جستجو از دست دادند. حتی بیشتر تکان دهنده است مؤسسات محتوا که Google در ابتدا برنامه ریزی کرده است تا آنها را متوقف کند، پس از به روز رسانی گوگل پاندا، میزان ترافیک وب سایت خود را افزایش دادند. وب سایت های محبوب مانند eHow.com و Wisegeek.com بعضی از سایت هایی بودند که در هدف بروز رسانی قرار داشت. این باعث شد بسیاری از صاحبان وبسایت ها گیج و ناامید شوند. آنها به سختی کار کردند تا رتبه بندی های برتر را به دست آورند، و تمام تلاش های آنها در یک لحظه از چشم افتاد. اکنون بیش از همه، صاحبان وبسایتهای جاه طلب در حال انجام هر کاری برای برگشت هستند تا رتبه بندی خود را به موقعیت های بالا که قبلا بودند برگردند. اگر شما یک وبسایت دارید و می خواهید شانس خود را از تغییرات الگوریتم تحت تأثیر قرار ندهید، گام هایی وجود دارد که می توانید با انجام آنها شانس خود را آزمایش کنید.

چگونه می توان از تغییرات گوگل پاندا و الگوریتم اجتناب ناپذیر موتورهای جستجو جلوگیری کرد؟ Google Panda Update یکی از بزرگترین تغییرات الگوریتمی در تاریخ وب است. به همین دلیل است که بسیاری از صاحبان سایت ها به افزایش بودجه خود در SEO کمک می کنند تا مطمئن شوند که می توانند رتبه بندی های SEO خود را حفظ کنند و از طریق بروز رسانی به روش منفی تحت تاثیر قرار نگیرند. اما، باید به خاطر داشته باشید که SEO به گونه ای غیر قابل پیش بینی است؛ الگوریتم به طور ثابت تغییر می کند. آنچه که گوگل برای رتبه بندی امروز مهم می داند، ممکن است فردا هرگز وزن نداشته باشد. خوشبختانه، گام هایی برای محافظت از وب سایت شما در مقابل تغییرات قایق گوگل پاندا یا هر گونه تغییری که موتورهای جستجو تصمیم به انجام آن را بگیرند وجود دارد. چند گام که می توانید از امروز شروع کنید:

  • بازگشت به مبانی سئو

    عوامل محلی SEO عبارتند از برچسب های عنوان، برچسب های H1 و برچسب های متاتگ ها. شما باید مطمئن شوید که تمام برچسب های هدفمند از کلمات کلیدی استفاده کرده اند که به موتورهای جستجو نشان می دهد چه صفحه ای در مورد آن است. این به موتورهای جستجو کمک خواهد کرد صفحات شما را شناسایی کند و آنها را در رده مناسب فهرست نمایش دهد.

  • Backlinks

    این غیر قابل انکار نیست که پیوندها یکی از مهمترین عناصر بهینه سازی موتورهای جستجو هستند. برای پیگیری لینک ها از سایت های با کیفیت بالا مانند دانشگاه ها و سازمان ها، بسیار تلاش کنید. اگر شما نمیتوانید یک لینک را از یک سایت آموزشی یا سازمانی دریافت کنید، باید برای دریافت یک لینک از وب سایتهای غیر رقابتی که به صنعت شما کمک می کند، رجوع کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک فروشنده خودرو هستید، شما می توانید لینک ها را از یک نمایندگی بیمه خودرو، فروشگاه خودرو و هر سایت با امتیاز بالا که مربوط به صنعت خودرو است، دریافت کنید. این به موتورهای جستجو نشان می دهد که سایت شما دارای یک موضوع خاص است.

  • Navigation

    تجربه کاربر همچنین یکی از مهمترین عناصر جستجوگرها است. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو و همچنین بازدید کنندگان انسانی می توانند به راحتی در سایت شما حرکت کنند. این موضوع فقط محدود به لینک داخلی و خارجی و همچنین ساختار سایت نیست.

  • محتوا

    آخرین مورد، اما قطعا نه بی اهمیت، محتوا است که مسلما یکی از مهم ترین جنبه های جستجوگرها محسوب می شود. پس بعد از همه موارد بالا، اگر شما محتوا برای پیوند نداشته باشید، هیچ نقطه ای از SEO در سایت شما وجود دارد. هنگامی که برای ایجاد محتوای با کیفیت برای جستجوگرها سعی می کنید، باید مطمئن شوید که منحصر به فرد، آموزنده، سرگرم کننده و صریحا درست است. اگر شما با ابراز نظرات خود مشکل دارید، بسیاری از نویسندگان محتوا در سایت هایی نظیر elance.com و guru.com به شما کمک می کنند تا با استراتژی محتوا خلاقانه آشنا شوید

SEO دائما در حال تغییر است و بسیار غیر قابل پیش بینی است. جای تعجب نیست که گوگل و سایر موتورهای جستجو در یک سال می توانند بیش از 300 تغییر در الگوریتم های خود داشته باشند. متاسفانه، بسیاری از صاحبان وب در مورد تغییرات نمی دانند تا زمانی که کاهش رتبه بندی خود را ببینند. تا زمانی که اطمینان حاصل کنید که محتوای کافی را ارائه می دهید، لینک های با کیفیت بالا و استفاده از بهترین روش های جستجوگر اینترنتی، می توانید شانس خود را برای حفظ رتبه بندی موتور جستجو و همچنین افزایش فروش خود بالا ببرید.

 نویسنده:حمید شاه محمدی
 تعداد مشاهده خبر:(312)
 هر روز از مقاله های جدید طراحی سایت در کانال تلگرام ما با خبر شوید

 میانگین امتیازات:
 
  تعداد رای دهندگان: {{ count }}
نظرات:

{{ x }}
{{ alert }}

نویسنده:{{ com.name }}
{{ com.body }}
{{ com.created_at }}