چطور است که بعضی از مقالات موفق به جذب توجه ما حتی با تمام حواس پرتی های آنلاین امروز می شوند؟ مهم نیست که چقدر مشغول هستیم، همیشه محتوایی خاص وجود دارد که میتواند توجه ما را به خود جلب کند. در اینجا چند تکنیک که موجب جلب مخاطبان برای خواندن مطالب وب سایت ها می شوند بیان می کنیم.
طی تحقیقات به عمل آمده تصاویر در طراحی سایت 75% به محتوا اعتبار می دهند. نمودارها، فرمولها و ... نیز می تواند در اثر بخشی محتوا نقش بسزایی داشته باشد. از داده ها و آمارها استفاده کنید و از آنها نتیجه گیری کنید. مغز انسان، عدالت، اعداد و تصاویر را دوست دارد. استفاده ترکیبی از آمار، نمودار ها و عکس ها در طراحی سایت و ارزش دهی به صفحه شما بسیار کمک می کند.
"اینترنت با محتواهای پر ارزش پر شده است. صرف اینکه یک کالا در جایی وجود دارد متمایز با بقیه کالاها نیست." - مایک تیلور، متخصص بازاریابی
این نقل قول در مقدمه یک مقاله استفاده می شود ولی وقتی با نقل قول آن را مطرح می کنیم توجه ها بیشتر جلب می شود. ممکن است از یک بیانیه قدرتمندی که در متن یک مقاله پنهان شده است راضی باشید، با نمایش آن بصورت نقل قول می توانید اهمیت آن را نشان دهید. ما تمایل به نقل قولهای آدمهای موفق و بانفوذ(معمولا بعد از مرگ آنها) داریم. نقل قولها یک راه عالی برای ارزش دهی به محتوا در طراحی سایت می باشند.
چرا ما فیلم ها، تلویزیون ها و کتاب ها را خیلی دوست داریم؟ ما سخت تلاش میکنیم که داستانهایمان را دوست داشته باشیم. آنها زبان هایی هستند که مغز افراد در سطح ابتدايي آنها را درک مي کنند.
موضوع ساده و خسته کننده را به صورت داستان مطرح کنید و مرحله به مرحله آنرا جذابتر و جذابتر کنید. حتی کوچکترین مقدار داستان سرایی که در محتوای شما تزریق شود، می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.
حفظ خوانندگان در صفحات وب 80% موفقیت شماست. درک اینکه چه محتوایی برای مخاطبان در اولویت است بسیار مهم است. شما این مقاله را دیدید و اول عنوان اصلی آن شما را جلب کرد و سپس عنوانهای زیر مجموعه را مشاهده کردید و سعی کردید آنرا تا انتها مطالعه کنید. وقتی عنوانی را دیدید که با اولویتهای شما مربوط بوده است این مقاله را تا انتها خواندید. ممکن است فقط زیر عنوانی که برای شما دارای اهمیت است مطالعه کرده باشید مثلا عنوان شماره دوم برای شما ارزش داشته است. اگر این مقاله را تا انتها خواندید بدانید این مقاله موفق بوده است و ارزش محتوایی دارد.
عنوانهای محتویات مطالب خود را ایجاد کنید تا خوانندگان بتوانند فقط با خواندن عنوانهای زیرمجموعه کل محتوا را درک کنند. آنها باید قادر به درک نکات اصلی بدون نیاز به حفاری از طریق خواندن تمام محتوای برای پیدا کردن پیام شما باشند.