چگونگی غلبه بر چالش های سئو برای یک وب سایت تجارت الکترونیک

۸ اسفند ۱۳۹۶

طراحی فروشگاه اینترنتی

هنگامی که جستجوگرها به سراغ وب سایت های تجارت الکترونیک می آیند، نحوه آنالیز آنها کمی با وب سایت های عادی فرق می کند. سایت های تجارت الکترونیکی با چالش های زیادی روبرو هستند که شانس رتبه بندی آنها را در موتورهای جستجو تاثیر می گذارد. اکثر سایت های تجارت الکترونیک هزاران صفحه دارند که باید بهینه سازی شوند. چالش هایی که سایت های تجارت الکترونیک با آن روبرو هستند عبارتند از:

لینکهای داخلی

هزاران صفحه در سایت های تجارت الکترونیک وجود دارد که تصمیم می گیرند کدام صفحات را برای مراجه نه آن انتخاب کنند.

مسائل مربوط به هدایت کاربران

با توجه به حجم زیادی از موجودی ها و کالاها در یک سایت تجارت الکترونیکی، ایجاد یک ساختار ناوبری که برای مشتری آسان باشد و موتورهای جستجو را به درستی هدایت کنند، مشکل است.

تکرار محتوا

بسیاری از وب سایت های تجارت الکترونیک از توضیحات محصول ارائه شده توسط تولید کننده محصولات استفاده می کنند. این یک چالش است زیرا تمام وب سایت های رقیب نیز از توضیحات محصول مشابه توسط تولید کننده استفاده می کنند.

ساختار URL ضعیف

اکثر سایتهای تجارت الکترونیک به طور خودکار url سئوپسند تولید می کنند و کاربران نیازی به خواندن URL های نامشخص و سخت ندارند. این باعث می شود موتورهای جستجو به درستی url هارا ایندکس کنند.

ناتوانی در به دست آوردن لینک های با کیفیت بالا

محتوای زیادی برای پیوند به آن وجود ندارد، بنابراین بسیاری از وب سایت ها هیچ ارتباطی به سایت تجارت الکترونیک بدون اطلاعات زیادی ندارند.

استراتژیهای پیشرفته جستجوگرها برای کمک به وب سایت های تجارت الکترونیک


1.ناوبری فیلتر شده(جستجوی محصولات)

این فرایند به مشتری امکان می دهد که از طریق محصولات در سایت خود بر اساس تنظیمات مورد نظر خود، حرکت کنند. آنها می توانند با رنگ، نام تجاری، قیمت و غیره جستجو کنند. این برای مشتریانی که واقعا نمی دانند چه چیزی می خواهند، مفید است، اما قبل از تصمیم گیری خرید، باید تحقیقات بیشتری انجام دهند.

2.پیوندهای عمیق و تاثیر گذار

پیوند عمیق، روند پیوند کلمات کلیدی شما با صفحات مهم شما در وب سایت است و این اجازه را می دهد که مشتری روی لینک کلیک کند و به اطلاعاتی که برای آنها اهمیت دارد بلافاصله دسترسی پیدا کنند، با ارائه دسترسی فوری به صفحات مهم و اساسی، شما شانس بیشتری برای افزایش ترافیک خود دارید.

3.ایجاد XML & HTML Sitemap

sitemap به موتورهای جستجو کمک می کند صفحات وب سایت شما را شناسایی کند و شانس وب سایت شما را برای نشان دادن آنها افزایش دهد. یک Sitemap HTML کمک می کند تا مشتری به سرعت محصولات و صفحات دارای اهمیت را پیدا کند.

4. آدرس وب های تمیز

خیلی از فروشگاههای اینترنتی به شما این اجازه را می دهند آدرس url های خود را تغییر دهید. از فروشگاه های اینترنتی که این اجازه را به شما نمی دهند پرهیز کنید. فروشگاه اینترنتی ایران لاراول از جمله فروشگاههایی است که امکان تغییر URL را به شما می دهد و کاملا نمایش URL ها بر اساس سئو می باشد.

5. Link Building Strategies

به دست آوردن لینک هایی با کیفیت بالا برای سایت های تجارت الکترونیکی دشوار است. دلیل آن این است که محتوای آنها کم است و محتوای آنها را به طور مرتب به روز نمی کند. بنابراین، هنگامی که می خواهید لینکی را برای وب سایتهای تجارت الکترونیک ایجاد کنید، باید بسیار خلاق باشید. برخی از استراتژی های پیوندهای ایجاد شده برای سایتهای تجارت الکترونیک عبارتند از: شبکه های اجتماعی، نظرات وبلاگها، بررسی محصولات، مسابقه محصول، نشریات مطبوعاتی SEO از جمله سایتهایی هستند که می توانید در آنها بک لینک بگذارید.

6. توسعه محتوا

وب سایت های تجارت الکترونیکی واقعا شانس دارند که با ارائه محتوای با کیفیت به رتبه های بالای SEO برسند.

7. صفحات محصولات

از آنجا که بسیاری از وب سایتهای تجارت الکترونیک از توضیحات محصول تولید کننده استفاده می کنند، شما می توانید شانس خود را برای رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو با نوشتن تمام توصیفات محصول افزایش دهید. به این ترتیب محتوای منحصر به فرد شما از محتوای تکراری جلوگیری می کنید.

8.دسته بندی صفحات و محصولات

شما می توانید با اضافه کردن توصیف دسته بندی های غنی از مطالب، شانس افزایش رتبه بندی وب سایت خود توسط جستجوگرها را افزایش دهید. این نه تنها به موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت شما را پیدا کنند بلکه سایت شما را فهرست بندی می کنند، همچنین پیدا کردن مطالب توسط کاربران آسان می شود.

9.صفحات نظرات و بررسیها

مشتریان خود را تشویق کنید تا نظرات مربوط به محصولات را بنویسند. این صفحات ترافیک را به وب سایت شما افزایش می دهد و همچنین به مشتریان دیگر کمک می کند تصمیمات آگاهانه در مورد خرید محصولات خود در سایت شما بگیرند.

10.محتوای ارزش افزوده

شما می توانید تصمیم گیری خرید را با ارائه اطلاعات مفید مانند راهنماهای خریداران، نحوه ی مقالات، فیلم های آموزشی و هر نوع محتوایی که به خرید آنها کمک می کند، ساده تر کنید.

SEO برای تجارت الکترونیک چالش های زیادی را به همراه دارد؛ با این حال، اگر شما این استراتژی های پیشرفته SEO را پیاده سازی کنید، به خوبی در راه افزایش رتبه بندی و افزایش فروش قرار خواهید گرفت .

 نویسنده:حمید شاه محمدی
 تعداد مشاهده خبر:(387)
 هر روز از مقاله های جدید طراحی سایت در کانال تلگرام ما با خبر شوید

 میانگین امتیازات:
 
  تعداد رای دهندگان: {{ count }}
نظرات:

{{ x }}
{{ alert }}

نویسنده:{{ com.name }}
{{ com.body }}
{{ com.created_at }}