در بازرگانی و تجارت جذب مشتری مهمترین عامل موفقیت و رونق در کسب و کار میباشد.جذب مشتری کار آسانی نیست و راه های متعددی برای آن وجود دارد.با توجه به زیاد شدن تعداد کاربران آنلاین وجود یک وب سایت میتوند تاثیر بزرگی برای رسیدن به این هدف داشته باشد.
برای اثبات این گفته میتوان به فروشگاه های موفق و جامعی که در کشور وجود دارد اشاره کرد.با معرفی کردن خود و سازمان خود فعالیت ها مدت زمان فعالیت و موفقیت هایی که در این امر به دست آورده اید خود را به مخاطبان خود بهتر بشناسانید.
یکی از متعارف ترین کارها در این امر ارائه رزومه آنلاین میباشد.بسیاری از کاربران با مشاهده این رزومه آنلاین در وب سایت بازرگانی شما آن را به دیگران ارسال و ایمیل مینمایند همین امر سبب پررنگ تر شدن شما در کار خود و دیده شدن شما توسط مشتری میشود.
با طراحی یک سیستم تخفیف میتوانید به کسانی که همیشه به دنبال تخفیف هستند این شانس را بدهید تا از این موقعیت استفاده کنند.
با ارائه فروش آنلاین بازدید کنندگان را بیشتر در سایت خود نگه دارید و با این امر تعداد بازدید روزانه سایت شما افزایش میابد.
یکی دیگر از را ههای افزایش مخاطب معرفی نمایندگی های فروش میباشد.این مخاطبان شما را افزایش داده و سبب میشود دیگران به راحتی شما را پیدا کنند.
همچنین با نشان دادن کالاهای منتخب و قوانین جدیدی که برای کالای خاصی در کشور تصویب میشود میتواند بهترین کیفیت را در اختیار مشتریان قرار داده و آنها را از سایت شما راضی نگه داشت.
با گذاشتن اخبار و مقالات مرتبط با کسب و کار و بازرگانی همواره میتوانید باعث شوید تا مشتریان بر حسب عادت برای مرور اخبار به سایت شما مراجعه کرده و باعث افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو جوی پیشرفته ای همچون گوگل شود. با افزلیش رتبه در موتورهای جستجو جو با اولین کلمه کلیدی که توسط کاربران جستجو شود در اولین صفحات قرار گرفته میشوید و افزایش فروش شما را به همراه خواهد داشت. وب سایت بازرگانی در واقع همان وب سایت شرکتی است. خدماتی که می توان در یک وب سایت بازرگانی در نظر گرفت به شرح زیر است: